Till senaste kommentaren

Hur fungerar porttelefonen som är installerat?

Hejsan Heba,
Jag har fått information om att där jag bor så skall ni installera porttelefon.
Hur kommer den att fungera? Periodvis har jag släkt och vänner som besöker mig och hur fungerar porttelefonen för besökare?

Acke

Kommentarer

  • Hejsan Acke,

    Jättebra att du frågar om detta.

    I våra områden som har elektroniskt passersystem har Heba porttelefon som besökare ringer upp dig på för att bli insläppta.
    Lägenhetsbricka använder du till porttelefonen för att låsa upp entréporten.

    Önskar du koppla ett telefonnummer till porttelefonen vänligen kontakta vår kundservice på telefon 08-442 44 40. 
    Uppge då:
    • Ditt för- och efternamn
    • Viken adress du bor på
    • Telefonnumret du önskar få registrerat
    Porttelefonen är öppen mellan klockan 07.00 – 21.00.
    Under övriga tider kan besökare ange telefonnumret som är inlagt till dig för porttelefonen.

    Att svara på uppringning från porttelefon:
    Hyresgäster gör så här:
    1. Svara i telefonen när det ringer. 
    2. Tala med besökaren.
    3. Din telefon ringer och du svarar på samma sätt som ett inkommande samtal.
    4. Du anger siffran 5 eller * (stjärna), på din telefon. Då öppnas porten för den som vill besöka dig.
    Neka inpassering genom att ange # (fyrkant) eller lägg på luren.

    Att ringa från porttelefonen
    Besökare gör så här:
    1. Tryck på knappen vid "SÖK NAMN"
    2. Namnet visas nu i displayen och du ändrar namn genom att bläddra med piltangenterna.
    3. Tryck på knappen bredvid önskat namn eller ange telefonnumret till den du vill besöka följt av ring/ok. Avvakta tills du har fått kontakt med hyresgästen.
    4. Om hyresgästen port öppnas, visas information om detta i displayen samt nyckelhålssymbolen ändras till grönt. Våningsplan och lägenhet visas också,
    Har du några fler frågor är du välkommen att kontakta oss.
    Ha en fin dag.

    Med vänlig hälsning
    Elin
    (Uppdaterad )
  • Hejsan,
    Det går inte att ringa till mig från porttelefonen, vet inte om jag missat något lr behöver aktivera på något annat sätt?

    Sen undrar jag hur man gör efter 21?
    Det händer inget alls när jag slår mitt nummer så står det nekat tillträde bara😭
    Christoffer
  • Hejsan Christoffer,

    Vad bra att du kontaktar oss.

    Utifrån det du beskriver så uppfattar jag det som du än inte är registrerad porttelefonen.
    Vänligen kontakta oss på kundservice på telefon 08-442 44 40, så hjälper vi dig. Uppge då ditt namn, vilken adress du bor på samt telefonnumret du önskar få registrerat.

    Ha en fin dag.

    Med vänlig hälsning
    Elin
  • Min mobiltelefon är registrerad utan att jag gjort något (0763917592). Vid test fungerar det att öppna med stjärna om jag står innanför porten och den som ringer utanför. Om jag befinner mig i lägenheten eller någon annanstans fungerar det inte. Har också talat med ett par grannar om saken och för vissa fungerar det, för andra inte. Dags att göra en översyn av systemet?
    Christina Ridderhierta
  • Hej Christina,
    Vi talades vid per telefonen.
    När du känner för att ta tag i detta så gör en felanmälan så hjälper vi dig.

    Ha en bra dag. 😊

    Hälnsingar
    Otilia på Kundservice
    Heba Fastighets AB

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.