Här hittar du vanliga frågor och svar från Heba. Saknar du svar på en fråga kan du ställa den till oss här.
Vill du komma i kontakt med oss i ett specifikt ärende kontakta kundservice
Vill du göra en felanmälan, gör du det smidigt i boendeappen eller genom att logga in på Mina sidor
Vi besvarar din fråga under kontorstid och jobbar för att du ska få svar inom 48 timmar, se våra öppettider
Hejsan Nòra,
Tack för att du kontaktar oss.
På Heba får du dina hyresavier direkt i boendeappen. Du kan också välja att få avierna som e-faktura eller till din e-post. Avierna ligger även på Mina sidor, där kan du också se om avin är betald.
Läs mer: Betala hyran
Du ska betala hyran i förskott senast den sista vardagen i månaden före varje kalendermånads början. Det innebär att hyran för t ex april ska vara betald senast den sista vardagen i mars.
Om hyran inte betalas i tid, skickas ärendet till Colligent, som skickar ett inkassokrav till dig. Ingen påminnelse skickas ut från Heba.
På Mina sidor kan du se om din hyresavi är betald:
Logga först in på Mina sidor.
I fältet Min lägenhet finner du länken Visa min hyra.
Klicka på länken så finner du avier med aktuellt OCR-nr och hyresbelopp.
Vid internetbetalning, kontrollera att OCR-raden blir rätt. Tänk också på att varje månadsinbetalning har olika OCR-nummer.
Tveka inte att höra av dig om du har fler frågor.
Med vänlig hälsning